Joghurtos csirkepástétom

Imádom ezt a húspástétom receptet, gyakran kerül ez a szendvicsemre margarin és bolti felvágottak helyett. Nagyon egyszerű elkészíteni, gyakorlatilag a főtt csirkemellet leturmixoljuk és ízesítjük kedvünkre, húslevesből megmaradt főtt hússal a legjobb. Joghurt helyett lehet használni tejfölt is vagy akár tejszínt, ez egy zsírszegény változat. A zöldfűszerekkel bátran játszhatunk, petrezselyem, kapor, snidling, váltogassuk kedvünkre. Főtt tojást is lehet bele tenni. Én pont azért szeretem, mert olyan natúr és egyszerű.

OLVASS TOVÁBB

Fekete-erdő torta (gluténmentes)

Anyukám szülinapjára készült ez a torta. Úgy nézzétek, hogy nem vagyok egy nagy tortabajnok, viszont szívem lelkem benne van és próbáltam olyan precíz lenni, amennyire csak tudtam 🙂 . Ha kinézetre nem is mestermű, az íze szenzációs, az egyik legjobb, amit valaha készítettem. 😉 A puha és a ropogós, a savanyú és az édes nagyon összejönnek. Ízlés szerint készíthetitek több cukorral is vagy édesítővel. Én már nem használok édesítőszert, cserébe kevesebb cukorral készülnek a sütik, azt nem mondom, hogy ritkábban. 😀

OLVASS TOVÁBB

Túrófánk sütőben sütve

Valószínűleg azért kívánom hetek óta a túrófánkot, mert lépten-nyomon fánk receptekbe botlok, ami nem meglepő, hiszen szezonja van. Kövezzetek meg, de ha létezik olyan, hogy bűnös étel, akkor az nekem a fánk. 🙂 Élesztős, cukros és még bő olajban is sült, az én gyomrom ezt nem szokta bírni, de akinek igen, természetesen belefér és házi baracklekvárral az igazi. 🙂 Kíváncsi voltam, hogy a fánk milyen leheet túróval és sütőben sütve. Bevallom amikor összegyúrtam a tésztát, nem tudtam elképzelni, hogy ezt majd hogy lehet fánknak nevezni, de a végeredmény amúgy tényleg szuper és nagyon gyorsan megvan. Melegen, frissen, kevés porcukorral szórva, házi lekvárba tunkolva a legjobb.

OLVASS TOVÁBB

Két összetevős keksz kakaós krémmel töltve

Tudnotok kell, hogy nem rajongok a banános édességekért, magam sem tudom, hogy miért. 😀 Viszont ezt a receptet megláttam a neten és olyan jól hangzott, hogy gondoltam kipróbálom. Nem bántam meg, annyira, de annyira imádom! Kicsit lehűtöttem sütés után, sőt szerintem jót is tesz neki, ha hagyjuk kicsit állni és összeérnek az ízek. Rákerült a gyors tízóraik listájára, ugyanis nettó 5 percet kell vele foglalkozni. Ezt a krémet pedig használni fogom, ahol csak tudom. Zseniális ötlet magvajat kakaóval ízesíteni. Az eredeti recept linkjét a poszt alján megtaláljátok.

OLVASS TOVÁBB

Gofri egészséges verzióban, ősbúzával, tejmentesen

Van egy gofri alapreceptem, amit szeretek variálni. Megszoktam, hogy én a tésztába nem teszek cukrot, ha édesre vágyom, inkább a túrókrém, lekvár vagy gyümölcspüré legyen édes, amivel eszem. Most egy tejmentes verziót készítettem. Ha egy hagyományos receptben lecseréljük a tejet növényi tejre, tapasztalom szerint érdemes kicsit több zsiradékot tenni a tésztába, hogy ugyanazt vagy nagyon hasonló állagot érjünk le, ugyanis a tej zsírtartalmának jelentősége van. Alapból 2 evőkanál olajat teszek csak a tésztába, most abból tettem kicsit többet. Mondanom se kell, hogy olvasztott vajjal még finomabb lenne, de úgy nekem már kompromisszumos, ami az “egészséget” illeti. Két napig puha, finom, harmadik napot még nem bírta ki. 🙂

Egy ideje már lelkesen próbálkozom új lisztfajtákkal. Teljes kiőrlésű ide vagy oda, én szeretem a fehér lisztből készült ételeket, ezért szeretem például a durum lisztet is vagy a tönkölyt. Rövid ideje használom az alakor ősbúza lisztet, nagyon jó vele dolgozni, kicsit tömörebb a durumhoz hasonlóan, de más liszttel keverve tökéletes. Az ára viszonylag magas, de nem kilószámra használom, plusz az egészségem miatt megéri, úgyhogy néha belefér. Ami miatt használom, azok a kedvező tulajdonságai. Röviden ez egy nagyon régi fajta ősbúza, magas a rosttartalma, így az emésztésre kedvezően hat, könnyen emészthető, szénhidráttartalma alacsonyabb a hagyományos búzáéhoz képest, kevésbé okoz panaszokat, magas a vitamin- és ásványi anyag tartalma, előnyösen hat a vérnyomásra és az inzulinszintre, hosszabb ideig tartó teltségérzetet okoz, immunerősítő és rákmegelőző összetevői vannak.* Próbálkozzatok bátran más lisztekkel. A nagyáruházak bio/”diétás” polcain vagy bio boltokban található meg.

OLVASS TOVÁBB

Spenótos-fetás töltött édesburgonya-hajó

Az édesburgonyát rengeteg módon elkészíthetjük, kár lenne leragadni az édesburgonya hasábnál. 🙂 Az íze minden formájában isteni és akárcsak a sütőtök, neki is nagyon jól áll a feta sajt. Ez a recept tökéletes egy könnyű vacsorának vagy ebédre köretnek. Felturbózhatjátok csirkével, hallal vagy más szezonális zöldséggel is. Töltsd meg, amivel jól esik. Nekem ez egy maradékmentő vacsi volt . Időt nyerhettek vele, ha előre megsütitek az édesburgonyát.

OLVASS TOVÁBB

A sokoldalú linzer: 1 recept, 10+ keksz és tippek

A linzer, vagyis omlós tészta nagyon népszerű süti karácsonykor. Nem véletlenül, hiszen isteni finom és nagyon jól variálható. Az előnyei mellett azért igényel némi gyakorlatot, 3 szabályt érdemes betatartani, hogy biztosan jól sikerüljön:

  • 3:2:1 arány, vagyis 3 adag liszt, 2 adag vaj vagy margarin és 1 adag cukor. Ehhez jöhet kevés lazító hozzávaló, 30 dkg liszthez 1 tojássárgája és ha szükséges, 1 evőkanál tejföl.
  • A hőmérséklet: fontos, hogy hideg legyen a vaj, gyorsan dolgozzuk össze a tésztát, hogy ne legyen ideje megolvadni a kezünk melegétől és egyből tegyük is hűtőbe. Nyújtáskor is dolgozzunk gyorsan és egyből süssük. Minél kevesebbet álljon a tészta.
  • Az idő: a hűtőben fél vagy egy órát pihenjen a tészta, többet ne, mert akkor kiszárad. Ha kevesebbet, akkor pedig nem lesz ideje visszahűlni.
  • A hozzávalókon annyit változtathatunk, hogy a cukor lehet kevesebb is, én 3:2:0,5 aránnyal szoktam, főleg ha lekvár is kerül bele. A liszt egy részét helyettesíthetjük darált dióval, mogyoróval, mákkal vagy teljes kiőrlésű liszttel. Érdemes dupla adagot készíteni, hiszen gyorsan fogy. Még nekem is van hova fejlődni, úgyhogy karácsony előtt jöhet még egy adag gyakorlás. 🙂 Addig is nézzük, hogy mit lehet belőle varázsolni.

    OLVASS TOVÁBB

    Gesztenyetorta (gluténmentes)

    Úgy készültem rá, hogy hétvégén sütök egy jó gesztenyetortát, volt is egy elképzelés a fejemben, aztán reggel jól elaludtam. 😀 Így nem volt olyan sok időm rá, viszont szerencsére így is sikerült és gyorsan el is fogyott. Azért nincs is kép egy külön szeletről, mert így ahogy volt, vittem a vasárnapi ebédre. Látni, hogy rohanásban voltam, a képen látom, hogy nem vettem le a sütőpapírt. 😀 Szóval hívjuk ezt egy expressz, extra gyors, gluténmentes gesztenyetortának. A meggy nagyon feldobja, ne spóroljatok vele!

    OLVASS TOVÁBB

    Joghurtos-túrós rakott brokkoli hús nélkül

    Nemrég tettem fel az én rakott brokkolim receptjét, most pedig megmutatom nektek, hogy magamnak hogy készítem, húsmentesen, még diétásabban (hiszen a rakott ételek általában amúgy is szuperegészségesek és diétásak). Azért is szeretek rakott zöldségeket készíteni, mert itt nincs szabály, nincsenek szigorú adagok. Lehet játszani a zöldségekkel, szinte bármire lecserélhetitek, több zöldség is lehet egyszerre. A gabonával is lehet kreatívkodni, rizs helyett köles, hajdina, quinoa stb. Aki szereti, reszelhet sajtos is a tetejére. Végtelen a variálási lehetőség és ráadásul gluténérzékenyek is bátran fogyaszthatják. 🙂

    OLVASS TOVÁBB

    Vaníliás kifli zabliszttel

    Mindenhol a karácsonyi készülődés jön szembe velem az interneten és a boltokban is, úgyhogy én is már azon agyalok, hogy mi legyen a karácsonyi menü és milyen sütiket süssek. Biztos lesz olyan, amit a hagyományos recept szerint készítünk, de mindig van egészségesebb alternatíva is. Ezért próbáltam ki zabliszttel a vaníliás kiflit és nagyon szuper lett! 🙂 A lenti képen látjátok, hogy szinte teljesen olyan, mint a hagyományos. Ízben sem éreztem kompromisszumosnak. Győződjetek meg róla ti is! 😉

    OLVASS TOVÁBB

    Spenótos-ricottás cannelloni fázisfotókkal

    Nyár végén nyűgnek tűnt a paradicsompüré eltevése, viszont már többször elő tudtam venni a kis spájzunkból és azért meg kell hagyni jó érzés, amikor sajátból készíted az ebédet. 🙂 Szeretem az ilyen húsmentes, mégis laktató fogásokat. Nem olyan melós, mint amilyennek tűnik (ahhoz képest főleg, hogy gnocchit csináltam tegnap 🙂 ), viszont megéri!

    OLVASS TOVÁBB

    Reggeli quinoa kása (tejmentes, vegán)

    Ha lecserélnéd időként a zabkását, akkor jó alternatíva lehet a quiona kása, ami megjegyzem nekem nagyon kellemes csalódás volt, isteni finom. Bár a recept csak növényi tejet tartalmaz, a quinoának és a mandulavajnak köszönhetően a fehérjetartalma (plusz a kalória-,zsír-és szénhidráttartalma) mégis megfelel az ideális reggelinek.

    Miért is érdemes quinoát fogyasztani és mit kell tudni róla? Először is azt, hogy valójában ez egy álgabona, ami azt jelenti, hogy növénytanilag nem tartozik a gabonafélék családjába, viszont ugyanúgy használjuk fel. Gluténmentes, rendkívül magas a fehérjetartalma, rosttartalma kiemelkedő, valamint bővelkedik vitaminokban és ásványi anyagokban. Kiváló kiegészítője a növényi étrendeknek. Gyulladáscsökkentő, vagyis segít a krónikus betegségek megelőzésében. Többek között ezek miatt is nevezik szuperélelmiszernek. Illesszük be az étrendünkbe rendszeresen, viszont mértékkel (mivel 1.vannak hazai szuperélmiszerek is, 2.nem érdemes semmit túlzásba vinni, fő a változatosság, 3. viszonylag drága).

    OLVASS TOVÁBB

    Sütőtökös-fahéjas csiga (videóval)

    Mi lehetne őszibb, mint egy sütőtökös, fahéjas kelt tészta. 🙂 Egy-két hete már szemeztem vele, most végre megsütöttem a hétvégén, több verzióban és formában is. Igazi lélekmelegítő finomság. Először több sütőtökpürével próbáltam (120g), így kicsit ragacsosabb lett a tészta, de a végére szép nyújtható volt és a végeredmény is lágyabb lett. Másodikra szebbek lettek, de én mindegyiket nagyon imádtam. 🙂 A második sütésből a felét kalácsnak sütöttem meg, szóval lehet variálni, ahogy jól esik.

    OLVASS TOVÁBB

    Almás zabkása palacsinta (lisztmentes, tejmentes, tojásmentes)

    A hétvége véletlen alkotása lett ez a palacsinta, ugyanis elfelejtettem pékárut venni. Bár sütöttem kalácsot is (mert azt imáááádjuk), de nem akartam minden nap bűnözni és valami könnyűre vágytam. Csak néhány egyszerű összetevőből áll, mégis nagyon laktató és tápláló. Mindig van itthon egy üveg cukrozatlan, natúr almapürém, szeretek vele sütni-főzni, például tojást jól lehet vele helyettesíteni receptekben (vagy császármorzsa tetejére tenni, mint régen a menzán 🙂 ).

    OLVASS TOVÁBB

    Céklás hummusz az egészségért

    Október a mellrák elleni küzdelem hónapja, rózsaszín októbernek is nevezik, most a szokottnál is több helyen olvashatunk róla. Idén éttermek is bekapcsolódtak a kampányba, rózsaszín étellel vagy asztaldísszel hívják fel a figyelmet a szűrővizsgálatok fontosságára. Mivel nekem is van érintett ismerősöm, plusz ezen kívül is szívügyem az egészségünk védelme, nem hagyhattam ki, hogy ne írjak róla.

    Azért választottam a témához a céklás hummuszt, mert egyrészt rózsaszín, másrészt tele van rákmegelőző alapanyagokkal. A hüvelyesek, így a csicseriborsó is fitoszterol tartalmuknak köszönhetően támogatják az immunrendszert és a szív-és érrendszert, segítenek a mellrák és a vastagbélrák kialakulásának megelőzésében, emellett gazdag B-vitaminban és olyan ásványi anyagokban, mint a kálium, cink, mangán, vas. A fokhagyma gyulladáscsökkentő, baktérium-,gomba-és vírusölő, csökkenti a vérnyomást és a koleszterinszintet. A cékla fő színanyagának köszönhetően daganatmegelőző hatású, gyulladáscsökkentő, méregteleníti a májat, csökkenti a vérnyomást. Az olívaolaj és a lenmagolaj a jó zsírsavak közé tartozik, magas omega-3 zsírsav tartalmuknak köszönhetően különösen jó hatással vannak a szervezetünkre, ráaádásul a lenmag szintén az egyik legjobb rákmegelőző étel.

    Ha nem lenne elég érv a céklás hummusz mellett, akkor hozzáteszem, hogy pár perc alatt kész van és nagyon finom. 🙂 Nincs kifejezetten céklás íze, bár ez ízesítéstől függ. Ebben a verzióban azért még a csicseriborsó natúr íze és a tahini dominálnak. A római köményt ne hagyjátok ki, nekem csak emiatt van itthon. 😀

    OLVASS TOVÁBB