Almás zabkása palacsinta (lisztmentes, tejmentes, tojásmentes)

A hétvége véletlen alkotása lett ez a palacsinta, ugyanis elfelejtettem pékárut venni. Bár sütöttem kalácsot is (mert azt imáááádjuk), de nem akartam minden nap bűnözni és valami könnyűre vágytam. Csak néhány egyszerű összetevőből áll, mégis nagyon laktató és tápláló. Mindig van itthon egy üveg cukrozatlan, natúr almapürém, szeretek vele sütni-főzni, például tojást jól lehet vele helyettesíteni receptekben (vagy császármorzsa tetejére tenni, mint régen a menzán 🙂 ).

Hozzávalók 2-3 adaghoz:

  • 150 g natúr, cukrozatlan almapüré (üveges vagy frissen pürésített))
  • 150 finomra darált zabpehely vagy zabliszt (gluténmentes)
  • 1,5 dl mandulatej
  • csipet só
  • 1 tk sütőpor
  • 0,5 tk fahéj

Elkészítés:

  1. A hozzávalókat egy tálba öntjük és simára keverjük. Hagyjuk állni pár percet, amíg a zabpehely magába szívja a folyadékot.
  2. Egy palacsintasütőt kenjünk ki vékonyan olajjal, forrósítsuk fel és egy merőkanál segítségével tegyünk lapos, kis halmokat a tésztából. Egy palacsintasütőbe 3 kis palacsinta fér el.
  3. 1-2 percig süssük közepes lángon, majd egy lapáttal fordítsuk meg és a másik oldalát süssük kis lángon kicsit tovább, 3-4 percig. (Fontos, hogy legyen alatta kevés olaj és alacsony hőfokon süssük, hogy ne égjen meg.)
  4. Tálaljuk joghurttal vagy túrókrémmel és friss gyümölccsel.
cukormentesglutenmenteslaktozmentesmogyoromentestojasmentesveganzsirszegeny

Leave a Reply