Reggeli quinoa kása (tejmentes, vegán)

Ha lecserélnéd időként a zabkását, akkor jó alternatíva lehet a quiona kása, ami megjegyzem nekem nagyon kellemes csalódás volt, isteni finom. Bár a recept csak növényi tejet tartalmaz, a quinoának és a mandulavajnak köszönhetően a fehérjetartalma (plusz a kalória-,zsír-és szénhidráttartalma) mégis megfelel az ideális reggelinek.

Miért is érdemes quinoát fogyasztani és mit kell tudni róla? Először is azt, hogy valójában ez egy álgabona, ami azt jelenti, hogy növénytanilag nem tartozik a gabonafélék családjába, viszont ugyanúgy használjuk fel. Gluténmentes, rendkívül magas a fehérjetartalma, rosttartalma kiemelkedő, valamint bővelkedik vitaminokban és ásványi anyagokban. Kiváló kiegészítője a növényi étrendeknek. Gyulladáscsökkentő, vagyis segít a krónikus betegségek megelőzésében. Többek között ezek miatt is nevezik szuperélelmiszernek. Illesszük be az étrendünkbe rendszeresen, viszont mértékkel (mivel 1.vannak hazai szuperélmiszerek is, 2.nem érdemes semmit túlzásba vinni, fő a változatosság, 3. viszonylag drága).

Hozzávalók 1 adaghoz:

  • 60 g quinoa
  • 0,5 dl mandulatej vagy más növényi tej
  • 50 g mandulavaj vagy mogyoróvaj
  • 1 tk juharszirup
  • 0,5 tk fahéj (elhagyható)
  • 1 közepes szezonális gyümölcs (az enyém még őszibarackkal készült)

Elkészítés:

  1. A quinoát alaposan átmossuk hideg vízben, majd kétszeres mennyiség vízben puhára főzzük kb. 20 perc alatt.
  2. Amikor megfőtt, felöntjük a mandulatejjel, édesítjük ízlés szerint kevés juharsziruppal vagy mézzel. Fűszerezhetjük fahéjjal, de akár ánizzsal, kardamonnal, vaníliával is.
  3. Mandulavajjal és friss gyümölccsel tálaljuk.
glutenmenteslaktozmentestojasmentesveganzsirszegeny

Leave a Reply