Egyszerű és gyors túrós süti (cukor-és gluténmentes)

Ha valami egyszerűre vágyik az ember, szerintem a túrós süti ideális választás. A túró az egyik legjobb alapanyag sütikbe, könnyű vele dolgozni az állaga miatt, elronthatatlan és biztos finom lesz.

Egy alap túrós süti receptet variáltam át, búzadara az eredeti hozzávaló, de rizsliszttel is tökéletes lett. Engem már többször megmentett. 🙂

turos-suti-3

Hozzávalók (20 cm-es tortaformához):

  • 30 dkg túró

  • 120 g tejföl

  • 3 tojás

  • 5 ek. eritrit (ha cukrot használtok, lehet több)

  • 1 tk. vaníliás édesítő (vagy vaníliás cukor, esetleg vanília aroma)

  • 70-80 g mazsola

  • fél citrom héja és kevés citromlé

  • 4 ek. rizsliszt (helyette lehet rizsdara, kukoricadara vagy a hagyományosan étkezőknek búzadara)

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A 3 tojást szétválasztjuk, a sárgáját habosra keverjük az édesítővel. Hozzáadjuk a többi hozzávalót és alaposan elkeverjük. A tojásfehérjét csipet sóval kemény habbá verjük, majd óvatosan beleforgatjuk a túrós masszába. Kivajazott vagy szilikonos sütőformába öntjük és kb. 40 percig sütjük.

Fogyasztás előtt hagyjuk kihűlni, de néhány órára hűtőbe is tehetjük.

turos-suti-1

turos-suti-2

cukormentesglutenmentesmogyoromentes

Egyszerű és gyors túrós süti (cukor-és gluténmentes)” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Koszi a receptet de kernek surgos valaszt ez a suti csak frissen jo vagy elotte nap is elkeszithetem?Koszi

  2. Nagyon finom lett,én rizsliszt helyett zabpehely lisztet tettem 3 kanállal, hogy még magasabb legyen a fehérje tartalma. Köszönöm a receptet, még sok mindent kifogok próbálni.

  3. Visszajelzés: Életem ételei

    • Ez attól is függ, hogy hány szeletre vágod. Az egész torta (hozzávalóktól függően) 1080-1100 kalória. 8 szelettel számolva 140 körüli 1 szelet kalóriatartalma.

Hozzászólás