Kurkumás főtt zabkása áfonyával, mogyoróval

Bárki bármit mondhat a zabkására, én imádom ezzel kezdeni a reggelt, főleg a meleg, főtt verzióval. Nem vagyunk egyformák, tudom, hogy valaki egy óra után éhes lesz zabkása után, dietetikusok szerint önmagában nem tartalmaz elég fehérjét, elfogadom, megértem. Engem személy szerint egész délelőttre eltelít, pedig nem csinálok brutális adagot és a testemnek nagyon jól esik, az emésztőrendszerem nagyon hálás érte.

Miért jó a zab? Mindenért. Az egészséges belekért, a szívért, a vércukorszintért, a bőrért. Vízben főzve az egyik legjobb dolog, amit tehetsz a gyomroddal, ha emésztési panaszaid, gyulladásaid vannak, vagy valamilyen emésztőrendszeri betegség miatt kell diétáznod. Tele van rosttal, ami még egy segítség az emésztőrendszerednek és bizonyítottan segít megelőzni a vastagbélrákot. Segít a vérnyomás szabályozásában, a fogyásban és csökkenti a koleszterinszintet. Nem utolsó sorban olcsó és bárhol beszerezhető.

Miért egyél annyi kurkumát, amennyit csak bírsz? Az egyik legjobb gyulladáscsökkentő és betegségmegelőző fűszer. Egy csoda, minden bajra jó és mindentől megvéd. Védi a májat, a szívet, az agyat, a pajzsmirigyet, a légzőrendszert, jót tesz a beleknek, a hormonrendszernek. Van egy intenzív íze, de nem kell feltétlenül egy evőkanállal tenni az ételekbe. Egy csipet kurkuma és már tettél is az egészségedért. Aki nagyon nem bírja az ízét, tabletta formájában is lehet kapni.

Most azt mutatom meg, hogy ez a reggelim hogyan készült, de millió verziója lehet és fontos, hogy mindenki tapasztalja ki, hogy neki hogy jön be a legjobban. Meglepően jó ízű lett, azért is merem megosztani veletek. 🙂

Hozzávalók 1 adaghoz:

  • 0,5 bögre, kb. 40 g zabpehely (lehet gluténmentes is)
  • 1 dl mandulatej (vagy bármilyen más tej)
  • 1 tk kókuszreszelék
  • 1 tk kurkuma
  • 4 stevia csepp (vagy 1 evőkanál méz)
  • 1 evőkanál 100% törökmogyorókrém (vagy mandulavaj, mogyoróvaj)
  • díszítésnek áfonya, kókuszchips, törökmogyoró

Elkészítés:

  1. A zabpelyhet egy kávédarálóban daráljuk le. Nekem ez jött be a legjobban, de ha nem akarod darálni, válassz aprószeműt.
  2. Egy kis edénybe tegyük bele a zabpelyhet, a tejet, a kókuszt, a kurkumát, az édesítést, keverjük össze.
  3. Kezdjük ez közepes lángon melegíteni, majd amikor sűrűsödni, rotyogni kezd, kapcsoljuk le (pár perc) és tálaljuk ki egy tálba.
  4. Tegyünk a tetejére egy evőkanál magvajat és díszítsük ízlés szerint.
  5. Langyosan a legjobb.
glutenmenteslaktozmentesnyartojasmentesveganzsirszegeny

Ha tetszett, nézd meg ezeket a recepteket is:

Leave a Reply