Lángos diétásan, sütőben sütve

Az én verzióm valójában egy hamis lángos, viszont nekem megadja azt a tökéletes lángos élményt, amit évente egyszer megkívánok, a zsírszegény diétámba azonban a klasszikus nem fér bele. Ebből is látszik, hogy egyik diéta sem jár teljes lemondással, mindig vannak kiskapuk. 🙂 Személy szerint én imádom (hát nem guszta? 🙂 ). Feltétnek megkenem fokhagymás lenmagolajjal (szuperegészséges omega-3 forrás, jót tesz a szív-és érrendszernek, gyulladáscsökkentő), valamint tejföl helyett én joghurttal és kevés reszelt sajttal. Ezekkel az egyszerű, de nagyszerű változtatásokkal lesz zsírszegény, diétás fogás. Tartalmas zöldségleves mellé tökéletes szombati ebéd.

Hozzávalók 3 közepes vagy 2 nagy lángoshoz:

  • 180 ml langyos víz
  • 13 g friss élesztő
  • 0,5 tk cukor
  • 300 g búzaliszt vagy kenyérliszt (fele lehet teljes kiőrlésű)
  • csipet só
  • 1 evőkanál olaj

Elkészítés:

  1. A langyos vizet keverjük el a cukorral és az élesztővel. Öt percre tegyük félre.
  2. A liszteket szitáljuk egy keverőtálba, adjuk hozzá a csipet sót, keverjük el. Öntsük bele az élesztős vizet, az olajat és kézzel vagy géppel dolgozzuk össze (nem kell sokáig).
  3. Formáljunk belőle egy gombócot és lisztezett tálban (amiben összedolgoztuk), konyharuhával jó szorosan letakarva, szobahőmérsékleten kelesszük fél órát.
  4. A fél óra után melegítsük elő a sütőt 220 fokra.
  5. A tésztát lisztezett felületre borítsuk ki, ujjbeggyel nyomkodjuk kicsit meg és vágjunk belőle 2 vagy 3 darabot.
  6. A darabokat gömbölyítsük, majd sodrófával formázzuk kör alakúra.
  7. Tegyük sütőpapírral bélelt tepsire és (mérettől függően) 10-15 perc alatt süssük készre.
mogyoromentesnyartojasmenteszsirszegeny

Leave a Reply