Egy nap az egészséges étkezés jegyében

Közhely, hogy a rohanó világban nincs időnk odafigyelni az étkezésre, de sok ismerősömön látom, hogy ez tényleg így van. Az ideális az lenne, ha minden nap megterveznénk, hogy mikor mit fogunk enni és előre el is készítenénk magunknak. Aki ezt meg tudja csinálni (úgy, hogy nem versenysportoló persze), azelőtt megemelem a kalapomat. Szerintem semmi rossz nincs abban, ha néha engedünk a csábításnak, ha egy kolléganőnk sütit hoz vagy csokival kínál, ha vendégségbe megyünk vagy beülünk valahova vacsizni. De csak néha. A lényeg szerintem, hogy ez ne legyen mindennapos. Amire viszont érdemes figyelni, hogy hetente legyen legalább egy nap, amikor tényleg odafigyelünk arra, hogy mit eszünk és ne engedjünk csábításnak. A testünknek szüksége van rá és meg is hálálja.

Egy olyan mintaétrendet hoztam, ami számomra ideálisnak mondható. Egész napra energiát ad, egy percig se érzem magamat éhesnek és nincs bűntudatom se.

Reggeli: tükörtojás sok zöldséggel, pirítóssal, friss narancslével és zöld tea

1. Reggeli tükörtojás zöldségekkel

Délelőtti nasi: gyümölcssaláta

2. Gyümisali

Ebéd: Pármai sonkával párolt hal spenótos párolt zöldségekkel

3. Ebéd hal párolt zöldségek

Délutáni nasi: egy maréknyi olajos mag

4. Nasi magok

Vacsora: Tortilla pizza vagy tortilla kosárka csirkekockákkal és zöldségekkel

5. Vacsi tortilla kosárka

 

Szólj hozzá!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s